|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1561 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Funkcją dydaktyczną przedszkola jest wyposażenie wychowanków w odpowiedni zasób wiedzy, umiejętności, nawyków, przygotowujących do roli ucznia i zapewniających im dobry start w szkole. Jednym ze sposobów podsumowania i utrwalenia wiedzy zdobytej przez dzieci są konkursy. Zamieszczam scenariusz „Konkursu kosmicznego”, który został zorganizowany w kwietniu 2006 roku jako podsumowanie projektu edukacyjnego pt. „Kosmos”.
KONKURS KOSMICZNY
CEL OGÓLNY: Rozwijanie umiejętności zgodnego rozwiązywania postawionych zadań do wykonania, wykorzystanie zdobytej wiedzy w praktycznym działaniu CELE OPERACYJNE: dziecko: • wspólnie z kolegami podejmuje i rozwiązuje postawione zadania do wykonania • sprawdza swoje wiadomości z zakresu wiedzy dotyczącej kosmosu METODY • czynna: zadań stawianych dziecku do wykonania • słowna: objaśnienia FORMY ORGANIZACYJNE: praca zespołowa KONKURENCJE I PUNKTACJA: • zadania do wykonania, w których mogą pomagać dzieci z danej grupy (z widowni); punktacja za zadania – 2 punkty • zgaduj – zgadule w formie testu, odpowiadają dzieci z reprezentacji; punktacja 1 punkt • brak odpowiedzi lub odpowiedź błędna – 0 punktów Każda grupa za prawidłową odpowiedź otrzymuje punkty w postaci gwiazdek.
PRZEBIEG:
ZADANIE I Rozwiąż krzyżówkę z hasłem (Kosmos) W czasie rozwiązywania krzyżówki publiczność śpiewa piosenkę o tematyce kosmicznej.
Z ilu planet składa się Układ Słoneczny: 1. z 3 2. z 9 3. z 6 Słońce jest: 1. gwiazdą 2. kometą 3. księżycem
ZADANIE II Ułóż granatowe kartoniki z cyframi wg rosnącej kolejności, a niebieskie według malejącej kolejności, następnie odwróć je i przeczytaj rozwiązanie (Mikołaj Kopernik). Dzieci z grupy podają informacje na jego temat.
Jak nazywa się planeta, na której żyjemy? 1. Saturn 2. Mars 3. Ziemia Jak nazywana jest Ziemia: 1. czerwoną planetą 2. błękitną planetą 3. żółtą planetą
ZADANIE III Ułóżcie puzzle (Kula ziemska).
Jak długo Ziemia obiega 1 raz Słońce dookoła ? 1. 3 miesiące 2. 1 rok 3. 10 lat Gdzie udało się dolecieć człowiekowi? 1. do Księżyca 2. do Neptuna 3. do Słońca
ZADANIE IV Po jednym dziecku z każdej grupy kibiców otrzymuje „Latający talerz” z cyfrą umieszczoną na dachu. Zadaniem kapitanów statku kosmicznego jest skompletowanie załogi zgodnej z cyfrą przy akompaniamencie muzyki J. M. Jarre’a.
Najzimniejszą planetą jest: 1. Wenus 2. Jowisz 3. Pluton Planeta położona najbliżej Słońca to: 1. Merkury 2. Mars 3. Saturn Przy odpowiedzi na te pytania dzieci mogą korzystać z planszy przedstawiającej Układ Słoneczny.
ZADANIE V Spośród 3 rysunków wybierz ten, który przedstawia astronautę (nurek, astronauta, strażak).
Do czego służy teleskop: 1. do obserwacji kwiatów 2. do obserwacji bakterii 3. do obserwacji gwiazd Planety krążą wokół Słońca po: 1. chodniku 2. linie 3. orbicie
ZADANIE VI Ułóż rakietę z figur geometrycznych
Podsumowanie punktacji, ogłoszenie wyników przez jury i wręczenie nagród.
Opracowała: Teresa Badowska |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|